پاریس – خبرگزاری فرانسه- حضرت آیت اله خمینی پس از شنیدن خبر خارج شدن شاه از ایران گفتند: الله اکبر

امام خمینی: الله اکبر

موج استعفا به دنبال پیام دیروزامام خمینی
مجلس در راه انحلال
پاریس – خبرگزاری فرانسه- حضرت آیت اله خمینی پس از شنیدن خبر خارج شدن شاه از ایران گفتند: الله اکبرو اضافه کردند که عزیمت شاه نخستین مرحله پیروزی ما به سوی پایان دیکتاتوری 50ساله است و پیروزی نهایی فقط هنگامی به دست می آید که رژیم خاندان و از آن مهم تر صلطه خارجی ها بر ایران پایان یابده رهبر شیعیان افزودند :این پیروزی ثمره ((مبارزه قهرمانانه ))ملت ایران است ومن این پیروزی را به مردم مبارزشادباش می گویم .حضرت آیت اله العظمی خمینی خون سرد روی یک صندلی چوبی کوچک دو میان دهها روزنامه نگار که پس از شنیدن خبررفتن شاه به اقامتگاه ایشان هجوم برده بودند نشسته بودند .
نزدیکان رهبر شیعیان هنگامی که در ساعت ده و چهل وپنج دقیقه ((به دقت محلی))خبر رفتن شاه رااز رادیو تهران شنیدند در حالیکه فریاد شادی می کشیدند بسوی خانه آیت الله هجوم بردند وبه نگهبان ایرانی گفتند: شاه رفت واین خبر بلا فاصله به اگاهی رهبر شیعیان رسید و اندکی بعد حضرت آیت اله باعبا وعمامه مشکی در میان جمعیت ظاهر شدند.
عدهه زیادی از ماموران به زحمت از میان جمعیت روزنامه نگاران و فیلمبرداران راهی برای رهبر شیعیان باز کردند و سرانجام حضرت آیت اله توانستند روی صندلی بنشینند اما هجوم جمعیت آنچنان زیاد بود که عده زیادی روی پلکن اجتماع کرده ویاروی پای خود بلند شده بودند درمیان این جمعیت انبوه بود که حضرت آیت اله نخستین سخنرانی خود راپس از خارج شدن شاه از ایران ایراد کردند وگفتند بن نخسین مرحله پیروزی ملت ایران است ومسایل بسیاری باید پس از خارج شدن او از کشور حل شود .
حضرت آیت الله خمینی گفتند که ثروت شاه ایران از جمله نقدینه یی که در بانگ های خارجی داردباید تصرف شود ایشان گفتند که داریی شاه ایران دارایی ملت ایران است وحکومت اسلامی باید اقدام جدی مبدول دارد که تمام دارایی اورا خوه در ایران و خواهد بانگ های خارجی باشد تصرف کند.حضرت آیت اله خمینی گفتند :من از جوانان ایران دعوت می کنم که از هر گونه تخریب و بی نظمی جلو گیری کنند. آنان که موجدبی نظمی شوندعوامل بیگانه هستند وما به موقع خود آنها را مجارات خواهیم کرد.
رهبر شیعیان سپس ملت ایران رابه اتحاد وهمبستگی دعوت کردند و گفتند کشور دردوران 50ساله ویران شده و بازسازی آن تنها با اتحاد و یک پارچگی ملت دراین لحظات تاریخی امکان پذیر است.حضرت آیت اله سپس درپاسخ سئوالی گفتند که خطر کودتای نظامی در ایران برطرف شده است.
حضرت امام خمینی درپایان گفتندکه در موقع مناسب به ایران باز خواهند گشت واضافه کردند که بزودی یک دولت موقت تشکیل خواهد شد. اطرافیان حضرت آیت اله گفتند که هنوز تاریخ دقیق بازگشت رهبر شیعیان به ایران تعیین نشده است اما گفته می شود پس از ان که دولت موفت آغاز بکار کرد حضرت آیت اله اقامتگاه خودداردرنزدیکی پاریس بسوی تهران ترک خواهند گفت .
اطرافیان حضرت آیت اله هریک به نحوی در باره باز گشت ایشان به ایران اظهار می کنند بعضی ها بعید نمی دانند که حضرت آیت اله بتوانند در راه راپیمائی بزرگ روز اربعین شرکت کنند برخی دیگر معتقدند که حضرت آیت اله ممکن است درانتظار روشن شدن روش ارتش چند روز دیگر در فرانسه بمانند.
به گفته برخی از همکاران آیت اله ممکن است چند نفر از نظامیان ایران برای دیدار ایشان به دهکده ((نئوفل لوشاتو)) بیایند.
 
تنظیم وتفسیر و نگارش :رضامعصومی
روزنامه اطلاعات 27دی ماه 1357

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده